“De cirkel sluiten” – Recruitment technologie in praktijk

Voor ieder uitzend- en detacheringsbureau is een goed functionerende mid- en backoffice een randvoorwaarde voor succes. Maar als je het verschil wilt maken, dan moet je zorgen dat je sales- en recruitmentproces onderscheidend is. Maintec ondervindt het aan den lijve. Maintec is gespecialiseerd in het bemiddelen van technisch ‘blue collar’ personeel. Schaarse profielen, waar het … Meer lezen

Recruitment technologie: hoe pak je het aan?

Recruitment software

Hoe zit het nou met die autodealer en de rijschool?  In een eerder artikel daagde ik leveranciers van recruitmentsoftware uit om te reageren op mijn stelling dat hun rol niet veel verder zou moeten gaan dan het leveren en onderhouden van goed werkende software. “Een autodealer is geen rijschool”, dus het adviseren over de uitvoering van het … Meer lezen

Flexbedrijven laten goud door hun handen glippen!

Recruitment automatisering

Het gemiddelde flexbedrijf bestaat al een aantal jaren en heeft in de loop van de tijd veel kandidaten geworven. Hopelijk hebben ze die gegevens, voor zover dat mag van de AVG, bewaard. Want een database met kandidaten is goud waard. Althans, dat kan het zijn… als je er goed mee omgaat. En daar gaat het in de praktijk vaak mis. We zitten op een goudmijn, maar verzuimen om het goud op te graven!

Meer lezen

Voorbereiden op Google for Jobs: wervend Nederland wordt wakker

Google for Jobs classroom

Het lijkt erop dat wervend Nederland de komst van Google for Jobs serieus begint te nemen. 250 (!) recruiters woonden op 14 november de “Classroom Google for Jobs” bij, georganiseerd door Get.Noticed en Voor Tekst. Eerder was in Amsterdam een zelfde classroom georganiseerd die ook uitverkocht was. Vakgenoten gaan zich voorbereiden op Google for Jobs. … Meer lezen

Hoe haal je meer winst uit een recruitmentsysteem? – 8 tips

winst uit recruitmentsysteem

Je hebt een keus gemaakt voor een (nieuw) recruitmentsysteem. Je kunt niet wachten om je collega’s blij te maken en échte verbeteringen door te voeren in je organisatie. Het moment is daar om alles uit het nieuwe systeem te halen wat erin zit! Zodat het systeem je geld gaat opleveren in plaats van kosten. Maar … Meer lezen

Employer branding voor uitzendbureaus: zes rollen van succesvolle intermediairs

Employer branding voor uitzendbureaus

Uitzendbureaus en detacheringsbureaus hebben het lastig. De wereld is veranderd, transparanter geworden. De tijd dat je als flexbureau succesvol kon zijn ‘omdat je veel vacatures had’ is definitief voorbij. Daarmee ga je de strijd niet meer winnen tussen al het geweld van vacaturesites en vacature zoekmachines. De branche heeft nog steeds een behoorlijk imagoprobleem. Vraag … Meer lezen

Als een recruitmentsysteem zichzelf niet terugverdient, ligt het aan de gebruiker!

Kapstok

Laat ik er maar eens met een lekkere boute uitspraak invliegen. Als je een uitzend- of detacheringsbureau hebt, levert een recruitmentsysteem (of Applicant Tracking System (ATS), uitzendsysteem of hoe je het ook wilt noemen) je altijd meer op dan het je kost. Is dat niet het geval, dan heb je het verkeerde systeem gekozen of … Meer lezen