fbpx

Voorbereiden op Google for Jobs: wervend Nederland wordt wakker

Google for Jobs classroom

Het lijkt erop dat wervend Nederland de komst van Google for Jobs serieus begint te nemen. 250 (!) recruiters woonden op 14 november de “Classroom Google for Jobs” bij, georganiseerd door Get.Noticed en Voor Tekst. Eerder was in Amsterdam een zelfde classroom georganiseerd die ook uitverkocht was. Vakgenoten gaan zich voorbereiden op Google for Jobs. … Meer lezenVoorbereiden op Google for Jobs: wervend Nederland wordt wakker

Uitzendbureau anno 2024: uitzenden opnieuw uitgevonden

Wat was het leven van een uitzendbureau iets meer dan 20 jaar geleden eigenlijk eenvoudig… Je had een vergunning en mocht dus personeel uitzenden. De werkloosheid was hoog, dus mensen kon je wel vinden. Je had het alleenrecht op flexibiliteit, omdat de strenge ontslagregels niet voor jou golden. Bovendien had je veel vrijheid in het … Meer lezenUitzendbureau anno 2024: uitzenden opnieuw uitgevonden

Hoe haal je meer winst uit een recruitmentsysteem? – 8 tips

winst uit recruitmentsysteem

Je hebt een keus gemaakt voor een (nieuw) recruitmentsysteem. Je kunt niet wachten om je collega’s blij te maken en échte verbeteringen door te voeren in je organisatie. Het moment is daar om alles uit het nieuwe systeem te halen wat erin zit! Zodat het systeem je geld gaat opleveren in plaats van kosten. Maar … Meer lezenHoe haal je meer winst uit een recruitmentsysteem? – 8 tips

Employer branding voor uitzendbureaus: zes rollen van succesvolle intermediairs

Employer branding voor uitzendbureaus

Uitzendbureaus en detacheringsbureaus hebben het lastig. De wereld is veranderd, transparanter geworden. De tijd dat je als flexbureau succesvol kon zijn ‘omdat je veel vacatures had’ is definitief voorbij. Daarmee ga je de strijd niet meer winnen tussen al het geweld van vacaturesites en vacature zoekmachines. De branche heeft nog steeds een behoorlijk imagoprobleem. Vraag … Meer lezenEmployer branding voor uitzendbureaus: zes rollen van succesvolle intermediairs

Als een recruitmentsysteem zichzelf niet terugverdient, ligt het aan de gebruiker!

Kapstok

Laat ik er maar eens met een lekkere boute uitspraak invliegen. Als je een uitzend- of detacheringsbureau hebt, levert een recruitmentsysteem (of Applicant Tracking System (ATS), uitzendsysteem of hoe je het ook wilt noemen) je altijd meer op dan het je kost. Is dat niet het geval, dan heb je het verkeerde systeem gekozen of … Meer lezenAls een recruitmentsysteem zichzelf niet terugverdient, ligt het aan de gebruiker!

Personeel werven: 4 redenen om het uit te besteden. En 5 om het zelf te doen…

De vent maakt de tent (zo is de uitdrukking, maar de vrouw natuurlijk net zo goed). Het juiste personeel is succesfactor nummer één voor uw bedrijf. Maar hoe komt u aan de beste mensen? Gaat u zelf op zoek of laat u het over aan een specialist? In deze blog leg ik uit waarom het … Meer lezenPersoneel werven: 4 redenen om het uit te besteden. En 5 om het zelf te doen…

Internationale recruitment: ongeorganiseerde miljardenbusiness

Er gaan miljarden euro’s gemoeid met werken over de grens. Maar als je kijkt hoe dat georganiseerd is, dan kun je wel zeggen dat de internationale arbeidsmarkt “ondanks de gebrekkige organisatie” zo groot kan zijn. Miljardenbusiness? De cijfers Eurostat vertelt ons dat binnen Europa 11,8 miljoen mensen in de werkzame leeftijd recent zijn geëmigreerd naar … Meer lezenInternationale recruitment: ongeorganiseerde miljardenbusiness