Een (Werkgevers)merk bouwen
Xapax geeft advies en ondersteuning bij het bouwen van een (werkgevers)merk. Dit doen wij vanuit de visie dat uw werkgeversmerk 1-op-1 moet passen bij uw commerciële merk. Het imago van uw bedrijf als werkgever moet daarom aansluiten bij het imago van uw bedrijf ‘op de markt’. Dat klinkt logisch, maar dat vergt wel een afstemming van het personeelsbeleid op de bedrijfsstrategie. Als die afstemming er is, moet u uw boodschap bij uw potentiële werknemers onder de aandacht brengen. Dat kan door verschillende projecten uit te voeren:
- neerzetten van een goede ‘werken bij’ website of webpagina;
- tonen van uw bedrijf als aantrekkelijke werkgever op social media of op andere plekken;
- schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten of het trainen van uw medewerkers daarin;
- publiceren van vacatures op plekken waar uw potentiële werknemers komen (jobboards, social media, websites, apps);
- wellicht zelfs het plaatsen van ouderwetse advertenties in de lokale krant;
- en andere creatieve mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. Soms is uw doelgroep op heel verrassende manieren te vinden of te bereiken…
Het bouwen van een goed werkgeversmerk begint altijd met een analyse van de huidige situatie. Daarna bekijken we samen welke verbeteringen we kunnen doorvoeren. Te slotte voeren we de verbeteringen stap voor stap uit, waarbij we de best passende partijen in de markt aansluiten.
Ervaring: projecten
Teqoia 2018
Teqoia, een nieuw merk voor bemiddeling van ‘white collar’ technisch specialisten
Humares had 3 bedrijven die hoger opgeleide technische specialisten bemiddelden: NOVA Engineering, Isoper Engineering Services en Primat Technische Professionals. Om samen sterker te worden in de markt, heeft Humares alle activiteiten samengevoegd onder 1 noemer: het nieuwe merk Teqoia. Van het bedenken van de naam tot het ontwikkelen van een eigen(wijze) stijl is dit project in een zeer korte periode uitgevoerd. Vervolgens heeft Teqoia onder leiding van Hans Scheers het nieuwe merk geladen tot een aantrekkelijk werknemersmerk. Hiervoor hebben we een een campagne gevoerd die gebruik maakte van onder andere social media, Google Adwords en Google Display.
Maintec 2009
Maintec, “Toolkit for Talent”
Binnen de uitvoerende (‘blue dollar’) techniek had Humares 13 versnipperde merken. In deze grootschalige rebranding operatie werden deze labels samengevoegd tot 1 sterk merk: Maintec.
- een nieuw logo met bijpassende huisstijl
- stoere, technische fotografie
- een sterke, conversiegericht website
- Panden die in stijl zijn ingericht
De introductie van het ‘nieuwe Maintec’ begon intern, met een bombastische kick-off. Daarna hebben we de wereld van opdrachtgevers en kandidaten stap voor stap meegenomen in het verhaal van de ‘Toolkit for Talent’. In 2018 heeft Maintec een nieuwe rebranding ondergaan om het merk beter aan te laten sluiten bij de andere merken uit de Humares Groep.