Een ondernemer kijkt altijd vooruit. Stelt doelen, streeft naar ontwikkeling en zoekt naar mogelijkheden om zijn bedrijf te laten groeien.
Xapax staat voor ‘uitzicht’. Xapax ondersteunt bedrijven op het gebied van marketing en communicatie, het bouwen van een (werkgevers)merk en het inrichten van de processen om de juiste medewerkers te werven. Niet vanuit luchtfietserij, maar met Zeeuwse nuchterheid stap voor stap richting de ‘stip op de horizon’.
De klant – in de recruitment wereld van vandaag is de belangrijkste klant de kandidaat – heeft een vraag of een behoefte. Deze behoefte moet altijd centraal staan in de dienstverlening.
In de wereld van marketing, die bol staat van de (onnodige) jargon, houd ik steeds het uiteindelijke doel voor ogen. Daar kies ik de best passende middelen bij. In klare taal, zonder fratsen!
Hans Scheers heeft een bedrijfseconomische studie gevolgd. Uiteindelijk heeft hij zich gespecialiseerd in de marketing. Na een korte periode als docent is hij in de flexibele arbeidsmarkt terecht gekomen. Daar heeft hij eerst een aantal jaren diverse leidinggevende functies in de uitzendwereld bekleed. Ten slotte heeft hij uitvoering gegeven aan de marketing en communicatie van een aantal middelgrote gespecialiseerde detacheerders (Maintec, Teqoia en Oceanwide, allemaal onderdeel van de Humares Groep, tegenwoordig TecqGroep). In deze brede functie heeft hij zich bezig gehouden met het neerzetten van (nieuwe) merken, het inrichten van recruitment processen en met interne en externe communicatie. Vanaf 2018 is hij actief als zelfstandig professional voor diverse bedrijven, zowel binnen als buiten de recruitment wereld.