fbpx
Employer branding

Een (Werkgevers)merk bouwen

Advies en ondersteuning bij het bouwen van een (werkgevers)merk. Vanuit de visie dat het werkgeversmerk 1-op-1 moet passen bij het totale merk en andersom. Het imago van uw bedrijf als werkgever moet aansluiten bij het imago van uw bedrijf ‘op de markt’. Dat klinkt logisch, maar dat vergt wel een afstemming van het personeelsbeleid op de bedrijfsstrategie. Als die afstemming er is, wordt het zaak om uw boodschap bij uw potentiële werknemers onder de aandacht te brengen. Dat kan door verschillende projecten uit te voeren:

  • neerzetten van een goede ‘werken bij’ website of webpagina;
  • tonen van uw bedrijf als aantrekkelijke werkgever op social media of op andere online media en apps;
  • schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten of het trainen van uw medewerkers daarin;
  • publiceren van vacatures op plekken waar uw potentiële werknemers komen (jobboards, social media, websites, apps);
  • wellicht zelfs het plaatsen van ouderwetse advertenties in de lokale krant;
  • en andere creatieve mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken; soms is uw doelgroep op heel verrassende manieren te vinden of te bereiken…

Het begint altijd met een analyse van de huidige situatie. Daarna bekijken we samen welke verbeteringen we kunnen doorvoeren. Te slotte voeren we de verbeteringen stap voor stap uit, waarbij we de best passende partijen in de recruitment markt aansluiten.

Ervaring: projecten

Teqoia 2018

Teqoia, een nieuw merk voor bemiddeling van ‘white collar’ technisch specialisten

Humares had 3 bedrijven die zich bezig hielden met de bemiddeling van hoger opgeleide technische specialisten: NOVA Engineering, Isoper Engineering Services en Primat Technische Professionals. Om synergievoordelen te realiseren, zijn alle activiteiten samengevoegd onder 1 noemer: het nieuwe merk Teqoia.

Van het bedenken van de naam tot het ontwikkelen van een eigen(wijze) stijl is dit project in een zeer korte periode uitgevoerd. Vervolgens is het nieuwe merk geladen tot een aantrekkelijk werknemersmerk. Hiervoor hebben we een een campagne gevoerd die gebruik maakte van onder andere social media, Google Adwords en Google Display.

Een werkgeversmerk bouwenTeqoia als werkgeversmerk Branding Teqoia

Maintec 2009

Maintec, “Toolkit for Talent”

Binnen de uitvoerende (‘blue dollar’) techniek had Humares 13 versnipperde merken. In deze grootschalige rebranding operatie werden deze labels samengevoegd tot 1 sterk merk: Maintec.

  • een nieuw logo met bijpassende huisstijl
  • stoere, technische fotografie
  • een sterke, conversiegericht website
  • Panden die in stijl zijn ingericht

De introductie van het ‘nieuwe Maintec’ begon intern, met een bombastische kick-off. Daarna werd de wereld van opdrachtgevers en kandidaten stap voor stap meegenomen in het verhaal van de ‘Toolkit for Talent’.

Maintec fotografie Maintec fotografie Maintec fotografie Maintec fotografie

In 2018 heeft Maintec een nieuwe rebranding ondergaan om het merk beter aan te laten sluiten bij de andere merken uit de Humares Groep.